Bandymas derinti lietuvišką trispalvę ir penkiakampę žvaigždę. Kauno taksi parkas

Kauno taksi parkas įkurtas 1956 metais padalinus Kauno autobusų – taksimotorų parką į dvi įmones.

1978 metais buvo baigtas, pagal archit. K. Vyto ir inž. V. Poškienės projektą, statyti taksi parko kompleksas, apie kurį papasakosiu. Sovietmečiu tai buvo vidutinio dydžio įmonė, kurioje dirbo 1800 žmonių, iš kurių 1200 buvo taksi vairuotojai.

Kompleksą sudarė du pastatai. Mažesnysis buvo skirtas administracijai, kuriame dabar yra įsikūrusi IT paslaugų įmonė.  Didysis pastatas, kuris šiuo metu apleistas, tyrinėjimo požiūriu, yra gerokai įdomesnis.Tai unikalios konstrukcijos daugiaaukštis garažas su pagalbinėm patalpom. Pastato centras yra dviejų lygių sraigtinė estakada, kuria galima užvažiuoti net ant stogo. Vienas lygis skirtas kilti aukštyn, kitas – leistis žemyn. Visame pastate automobilių eismas vyko ratu. Nuo estakados nuvažiavus į bet kurį aukštą, jį tekdavo apvažiuoti ratu ir leistis žemyn buvo galima jau kito lygio estakada.

Pirmajame pastato aukšte buvo remonto dirbtuvės, kuriose aptarnaudavo ne tik taksi automobilius, bet, turint pažinčių ir tarybinių piliečių.  Nuolat šlubuojant centralizuotam materialiniam aprūpinimui, tuometinis vadovas Apolinaras Vytautas Grigas, Kauno taksi parke įdiegė automobilių priekinių ir galinių sparnų gamybą, patys ėmėsi restauruoti padangas, remontuoti akumuliatorius. Pjaustyti stabdžių trinkelių darbinius paviršius. Puikius rezultatus davė ne formaliai įdiegtas brigadinio darbo metodas.

Visi likę parko aukštai buvo skirti automobilių saugojimui. Kaip ir pridera tikrai sovietinei įmonei, daug dėmesio buvo skiriama darbuotojų gerovei. Taksi parke veikė sporto klubas, buvo kultūros renginių salė. Įdomus faktas, kad įmonė darbuotojus apmokydavo ir nuolat organizuodavo tobulinimą. Tam buvo skirta mokymų salė su veikiančia radijo įranga, dispečerių darbo vietomis. Vieninteliai Lietuvoje parengė ir „Šviesos“ leidykloje du kartus išleido nemažos apimties (200 p.) „Kauno taksi vairuotojo vadovą“. Jį turėjo visi taksi ekipažai.

Be jokios abejonės, įdomiausia viso taksi parko vieta – civilinės saugos kabinetas. Jame pavyko aptikti daug mokymui skirtos medžiagos. Nuotraukų galerijoje daug foto būtent iš šios vietos.

Taksi parkas veiklą baigė Lietuvos nepriklausomybės aušroje, todėl pastato viduje yra išlikę daugybė sovietinės propagandos ar rusiškų užrašų.

17

Kai kurie dalykai iš tiesų yra trikdantys, pvz bandymas sukomponuoti lietuvišką trispalvę ir sovietinius simbolius.

Kauno taksi parko pastatas yra privatizuotas. Jame buvo suplanuota įrengti gyvenamosios paskirties patalpas – loftus, į kuriuos galima būtų patekti automobiliu pasinaudojant išlikusia estakada. Tačiau projektas nebuvo įgyvendintas. Šiuo metu yra parengtas naujas projektas parko pastato vietoje statyti daugiabutį gyvenamosios paskirties pastatą. Ne už ilgo šis tarybinis gelžbetoninis monstras bus nugriautas.

 

1Kauno taksi parkas345678910111212a21131415161718192020a222324252627292830313233

9 Komentarai

  1. Butu pačiam įdomu aplankytį šį „objekta“, kol jis dar stovi. Ar yra galybe ten pakliūti be didelių pastangų?

    Parašyti komentarą
  2. Šiek tiek domiuosi Kauno taksi parko pastatu ir labai nudžiugino naujai atrastas straipsnis. Tik kilo toks klausimas – ar estakados nuotrauka tikrai iš Kauno taksi parko? Ieškodama internete (google vaizduose pagal paiešką „Vilniaus taksi parkas“ randu Vilniaus taksi parko estakados nuotraukų ir jose tvorelė, kolonų konstrukcija, išorinė baltų plytų estakados siena su vertikaliais stiklo blokelių intarpais nuotraukoje atrodo lygiai taip pat… Man įdomu, ar tuometinė architektūra visur būdavo tokia vienoda, ar problema su sumišytomis fotografijomis?

    Parašyti komentarą
    • Straipsnyje yra tik mano fotografuotos Kauno taksi parko nuotraukos. Vilniaus taksi parke nesu buvęs, todėl negaliu komentuot ar pastatai vienodi. Bet tikėtina, kad buvo statyti pagal ta patį, tipinį projektą. Tarybų sąjungoje tai buvo įprasta.

      Parašyti komentarą
  3. Šarūnai, Jūs pats nerengiate arba neplanuojate pradėti rengti kažkokias kaip ir ekskursija po tokius įvairius apleistus pastatus, nes kiek mačiau, tai tokiais dalykais žmonės labai domisi ir nori patys nuvykti, tačiau nei labai žino kur, nei galimybių gerų neturi.

    Parašyti komentarą
  4. Gaila kad nugriaus.Tarybų laikais buvo mano pirma darbovietė.Dar ir dabar kartais sapnuoju.Nostalgija,tada dirbau autošaltkalviu.Pamenu algų metą,kai meistras vaikščiodavo ir vis primindavo kad eitume pasiimti algos.

    Parašyti komentarą
    • Tikrai gaila jei nugriaus. Vaikystes prisiminimai, buvom ir ant stogo uzlipe – puse vilijampoles matosi. Dabar jau buvusiu dirbtuviu teritorijoje isikurusios logistikos imones, padaryti sandeliai ir biurai. Tad gal yra perspektyva islikti siam pastatui.

      Parašyti komentarą

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>